Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Industriële schuimautopomp

  • Klant: Evonik
  • Chassis: Scania P410
  • Bijzonderheid: Afstandsbediende dakmonitor (water/schuim: 6000 en 3000 l/min.) en bumpermonitor (water/schuim: 3000 en 1500 l/min.)

SPECIFICATIES

 

ONDERSTEL
  • Merk: Scania
  • Type: P410 B6x2*4NA 31L XT
  • Motor: 6 cylinders - Diesel 302 kW / 410 PK - Euro 6
  • Versnellingsbak: Allison HD4500 met hydraulische remvertrager
  • MTM: 26.000 kg
  • ABS / ASR
CABINE

De Scania CrewCab cabine biedt plaats aan de chauffeur + 1 begeleider vooraan en 2 begeleiders achteraan.  De begeleidersstoelen zijn uitgerust met ingewerkte persluchttoestelhouder.

OPBOUW

De Alpas aluminium opbouw bevat 6 materieelkasten, afgesloten door evenveel opklapbare opstaptreden en dubbelwandige aluminium rolluiken met bar-lock sluiting. Het pompcompartiment achteraan is eveneens voorzien van dubbelwandig aluminium rolluik met bar-lock sluiting.  De modulaire inrichting van het voertuig is uitgevoerd volgens de lastvoorwaarden en wensen van de klant.

HYDRAULISCHE INSTALLATIE
  • Water- en schuimtank: inhoud resp. 4000l en 5000l
  • Schuimtank (HD): 200l
  • Intuïtief en gebruiksvriendelijk pompbedienscherm (CAN technologie)
  • Ziegler bluspomp FPN10-6000 + hoge druk pomp PFH40-400  - Debiet: min. 8.200 l/min bij externe voeding van 10 bar
  • 4 voedingskoppelingen AR110 met progressieve afsluiter
  • Persuitlaten water / schuim met progressieve afsluiter: 4 x diameter 70 en 4 x diameter 110
  • Automatische schuiminjectie op 3%
  • Water- of schuimwerking 3% afzonderlijk selecteerbaar per persuitlaat
  • Dakmonitor (water/schuim/poeder): ALCO APF5Z-DC, volledig afstandsbediend met 2 krachtige LED schijnwerpers
  • - Debiet water/schuim: 6000 en 3000 l/min bij 10 bar
  • - Debiet poeder: 10 kg/s
  • Bumpermonitor (water/schuim): ALCO APF3C-DC EVO, volledig afstandsbediend met 2 krachtige LED schijnwerpers
  • - Debiet water/schuim: 3.000 en 1.500 l/min bij 10 bar
  • Sproeibalk: lage druk met Fire-Ex zeepmenger
ELEKTRISCHE INSTALLATIE
  • 2 blauwe LED kalenderflitslichten
  • 1 blauwe LED lichtbalk
  • 2 blauwe LED hoekflitslichten achteraan
  • 2 blauwe LED flitslichten onderaan op de voorste deuren en op de achterste spatborden (gaan automatisch uit als de handrem wordt opgezet)
  • 1 dagbitonal NBN549, type Martin hoorn met 4 geluidsbekers
  • 1 nachtbitonal, gemonteerd achter het radiatorrooster.
  • 2 evacuatiehoorns op de cabine met dubbele bediening (in cabine en bij de pomp)
  • LED omgevingsverlichting (links, rechts en achteraan) boven alle rolluiken, 60 lux op 3m. De verlichting wordt gezamenlijk bediend in de cabine en bij de pomp en gaat tevens automatisch aan bij het achteruitrijden.
  • LED kastverlichting voor ieder materiaalcompartiment en het pompcompartiment (minstens 2 per kast, verticaal achter de rolluikgeleiders geplaatst voor een optimale lichtspreiding).  Bedienbaar vanuit de cabine en van bij de pomp en automatisch aan wanneer de standlichten worden opgezet. (bij het openen van een rolluik)
  • IFM bedienpaneel bij de pomp en in de cabine met alle benodigde functies en waarschuwingslampen
  • Noodstopknop bij de pomp met rode waarschuwingslamp in de cabine.
  • Batterijlader voor de voertuigbatterijen met walstekker met startonderbreking, type DEFA.
  • Akoestisch achteruitrijalarm
  • Op het dak is een elektro-hydraulisch ladderlaadsysteem voorzien voor bootbrancard, schep, ladder, e.a.
  • NATO 24V stopcontact
  • Walaansluiting met perslucht voor het op peil houden van de luchtdruk van het remcircuit thv de B-stijl in de onmiddellijke nabijheid van DEFA 230VAC onderhoudsvoeding en voorzien van een startonderbreking.
  • Links en rechts achteraan van de opbouw wordt de inhoud van de water- en schuimtank gevisualiseerd d.m.v. LED modules in 3 verschillende kleuren.
  • Dodehoek- en een achteruitrijcamera
SCHILDERING
  • Kleur: rood RAL3020 en reflecterende brandweerstriping
  • Voorste bumper en opstaptreden in wit RAL9010